עו"ד תאונות דרכים

לצערנו הרב, תאונות דרכים קורות מידי יום ושיעור המקרים רק הולך ועולה, אנשים הנפגעים בתאונות הדרכים זכאים לפיצוי המגיע להם על פי חוק. בין אם הם היו: נוסעים, נהגים או הולכי רגל, בתאונות דרכים נגרמים נזקים רבים גופניים ונפשיים.

במקרי מוות זכאים לפיצויים זכאי עזבונו של הנפטר בתאונה, נוסף לכך גם בן משפחה מקרבה ראשונה (הורה, ילד/ה, בן/ת זוגו) שנפגע נפשית מכך זכאי לפיצויים. זאת בתנאי שהנזק הנפשי נגרם בזמן התאונה או בזמן הקרוב לה, בן המשפחה זכאי לפיצויים אך ורק אם הנזק הנפשי הוא מהותי. אין מדובר בתגובה נפשית שלילית שעליה ניתן להתגבר בכוחות עצמיים. מדובר בנזקים נפשיים קשים במיוחד ולא דווקא במחלת נפש. על כך רצוי להתייעץ עם עו"ד תאונות דרכים מתמחה ונירולוג.

עו"ד תאונות דרכים ייצג אותך בתביעה לזיכויי כספי:

במידה והאירוע שהתרחש נמצא כתאונת דרכים. קיימת לכם הזכות לקבל פיצויי כספי על הפגיעה גופנית ונפשית, בתוספת להחזר על תרופות והוצאות כספיות לטיפולים. גם במקרה בו התאונה נגרמה באשמתכם.

עו"ד תאונות דרכים - מהי "תאונת דרכים":

תאונה היא מאורע שבו נגרם לאדם נזק בגופו עקב שימוש ברכב, או מאורע בו התפוצץ או התלקח רכב מסיבה כלשהי, מקרים בהם הוכח שהרכב אינו במקומו התמידי, או שהוכח שהמעשה נעשה במתכוון על מנת לגרום נזק. תאונה יכולה לקרות בכל מקום ובכל מצב כמו: נסיעה ברכב, בכניסה או יציאה ממנו, בעת חנייתו, בעת דחיפתו או גרירתו, במתן טיפול/ תיקון דרך ברכב.

עורך דין תאונות דרכים מסביר כי יש כלי רכב שמזכים בפיצוי ויש שלא: כלי הרכב שפגיעתם מזכה בפיצויים הם מכוניות פרטיות, מסחריות, אוטובוסים, מיניבוסים, משאיות, מוניות, אופנועים, קטנועים וכו... כלי רכב הנעים ע"י כח מכני על הקרקע, אשר מיועדים לשמש כתחבורה בכבישים. כלי הרכב שפגיעתם אינה מזכה בפיצויים הם עגלות נכים, מדרגות נעות, קולנועית ומעליות אינן נחשבות "כרכב מנועי" לפי חוק.

הוכחת הנזק ע"י עו"ד תאונות דרכים מתמחה:

לאחר שהמאורע הוכר כתאונת דרכים לפי דין, עו"ד תאונות דרכים יבדוק בתיק מהם הוכחות הנזק שיש ברשותכם. בדיוני התביעה יש להוכיח את הנזק בתאונה ע"י חוות דעת רפואית של מומחה הממונה ע"י בית המשפט אין אפשרות לצרף חוות דעת אישית. בתאונה אשר קרתה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה המוכרת כתאונת עבודה, בדרך כלל עד להגשת התביעה לבית המשפט כבר הנפגע מגיש את התביעה ע"י עורך דין תאונות דרכים לביטוח לאומי לקביעת נכות והכרה כתאונת עבודה. בית המשפט יחייב לפי קביעת ועדת המוסד לביטוח לאומי ולא לפי מומחה בית המשפט.

עו"ד תאונות דרכים - תשלום תכוף:

אדם הנפגע בתאונת דרכים, אשר עקב פגיעתו אינו יכול לפרנס את משפחתו כמו בתקופה הקודמת לתאונה. ההוצאות למחייתו ומחיית בני משפחתו עולות ולהן מתווספות הוצאות סיעוד ותרופות, עקב הכנסה נמוכה או אי הכנסה כלל, הוא והתלויים בו אינם יכולים להתקיים בכבוד.

בהתאם לצורך הקיום ישנו הליך הנקרא "תשלום תכוף", מדובר בסכום בסיסי שבו הם יוכלו להתקיים: תשלום תכוף כולל: הוצאות שהנפגע שילם לצורך הריפוי, כולל הוצאות אשפוז בבית החולים. תשלומים חודשיים שיספיקו למחייה, עד להחלטה הסופית לעניין הפיצויים, את כל צרכי הריפוי של הנפגע וסיעודו כולל צורכי מחייתו ומחיית התלויים בו.

בהתאם לנסיבות המקרה יכול עו"ד תאונות דרכים לדרוש מחברת הביטוח של הרכב המעורב, תשלום תכוף לתקופה מסוימת בכדי שהנפגע יוכל להמשיך להתקיים ולקיים את משפחתו ואת אלו שפרנסתם עליו. על חברת הביטוח לענות תוך 60 יום, במידה וחברת הביטוח לא ענתה לדרישה זו רשאי עו"ד תאונות דרכים להגיש בקשה לתשלום תכוף לבית המשפט. התשלומים שניתנים לנפגע ינוכו מהפיצוי הסופי שהנפגע יקבל בתום ההליך המשפטי.

עו"ד תאונות דרכים - חוק ההתיישנות:

פיצויים על תאונת דרכים אפשר לתבוע עד 7 שנים מיום התאונה, לאחר 7 שנים מדובר בחוק התיישנות. כאשר מדובר בקטין חוק ההתיישנות לגביו הוא מתחיל בהגיעו לגיל 18. אדם הלוקה בשכלו חוק ההתיישנות מתחיל ביום בו פסק הליקוי, או שמונה עליו אפוטרופוס. כל תביעה רצוי להגישה ע"י עו"ד תאונות דרכים מתמחה בהקדם בכדי שהתביעה לא תגיע לחוק ההתיישנות, בכדי שהנפגע יוכל לקבל את הפיצוי המגיע לו על פי חוק.

לפנייה לעו"ד תאונות דרכים מתמחה פנו עוד היום אל תחכו להתיישנות. עו"ד תאונות דרכים יבדוק את תיק התביעה ויוכל לשער מהו הפיצוי המגיע לכם לפי חוק. מלאו פרטיכם למעלה באתר ועורך דין תאונות דרכים יחזור אליכם בהקדם. בהצלחה.